Flyers kunnen een goed hulpmiddel zijn voor het bevorderen van uw bedrijf op nieuwe markten, maar dat kan niet zonder een effectieve design.
Uw flyers kunnen worden verspreid onder mensen die het druk hebben en geen zin hebben om het te lezen, daarom is het van belang dat u een opvallend ontwerp hebt die mensen naar je toe trekt en hun geïnteresseerd houdt.
Bij HappyPrinting willen we er zeker van zijn dat uw flyers een impact zullen maken. Daarom hebben wij een uitgebreide gids gemaakt voor het ontwerpen van een gedenkwaardige flyer voor uw bedrijf.
Wat zijn flyers en waar worden ze voor gebruikt?
Laten we het eerst en vooral hebben over het wat en waarom van flyers. Flyers zijn een eenvoudige vorm van reclame materiaal die gemaakt is van een vel papier dat meestal ongevouwen is.
Een flyer wordt gebruikt voor het promoten van een evenement, een product, of een bedrijf. In het algemeen is de belangrijkste functie van een flyer om het bewustzijn te verhogen.
Het maakt niet uit wat uw promotie is, bewustzijn marketing, waar het verspreiden van flyers gericht is op het verzerkeren dat zo veel mogelijk mensen weten over uw product. Bewustwording zorgt ervoor dat wanneer potentiële klanten behoefte hebben naar een product dat jij aanbied, ze aan jou zullen denken.
Flyers worden meestal op straat of bij evenementen uitgedeeld. Ze kunnen echter ook in uw bedrijf beschikbaar zijn, bijvoorbeeld om extra informatie over een product rond te delen.
Tot slot, omdat flyers een relatief korte levensduur hebben, is het gebruikelijk dat ze worden gedrukt op een dunnere papiersoort. Dat gezegd hebbende, kan dikker papier worden gebruikt om te helpen een flyer te behouden als de informatie die het bevat herhaaldelijk naar wordt verwezen.
Hoeveel kost het om een flyer te maken?
Als single-sheet marketing materialen, zijn flyers zeer kosteneffectief in hun productie. Met behulp van HappyPrinting's aanbevolen specificaties, kosten 500 dubbelzijdig 170gsm gloss flyers slechts €0,45 per blad.
Hoe meer flyers u bestelt, hoe goedkoper ze worden. Overweeg daarom om geld te besparen door extra te bestellen...
Wat is het verschil tussen een flyer, brochure, pamflet en folder?
Laat uzelf niet verwarren met soortgelijke marketingproducten. Wanneer u uw marketingcampagne ontwikkelt, is het belangrijk om het verschil tussen de verschillende soorten producten te begrijpen, zodat u weet dat u het juiste bestelt.
Wat is een brochure?
Een brochure is in wezen een klein boek of tijdschrift. Hij bestaat uit verschillende vellen papier die op de een of andere manier zijn ingebonden (meestal in een zadelsteek). Ze worden gebruikt om meer diepgaande informatie over uw bedrijf te verstrekken, zoals een catalogus van producten of diensten.
Voor grootschalige evenementen zijn brochures ook handig om informatie te delen over de duur van de beurs en de beurs zelf. Het kan ook gebruikt worden om de deelnemers te helpen bij het navigeren van de beurs.
Wat is een folder?
Een folder is een enkel blad papier, vergelijkbaar met een flyer, maar vaak gevouwen om een "omslag" te hebben met informatie erin. Een folder bevat meer informatie dan een flyer, maar minder dan een brochure.
Ze worden meestal gebruikt voor promotionele doeleinden, zoals het adverteren van een aankomend evenement of festival.
Wat is het verschil tussen een brochure en een folder?
Een brochure bestaat uit meerdere bladen die samengebonden zijn als een klein boek, terwijl een folder een enkel blad is die gevouwen is om informatie te ordenen.
Wat is een pamflet?
Een pamflet is een algemene term die wordt gebruikt om te verwijzen naar drukwerk van meerdere pagina's. Een pamflet kan verwijzen naar een brochure, of naar een gevouwen folder.
Wat is het verschil tussen een folder en een pamflet?
Sommige mensen zeggen dat een pamflet specifiek informatief is, terwijl een folder promotioneel is.
Volgens deze definitie kan een pamflet een uitdraai van uw tandarts zijn waarin wordt uitgelegd wat bleken is en hoe het werkt.
Een folder van uw tandarts maakt u erop attent dat zij whitening aanbieden en biedt mogelijk een promotionele korting.
Het bepalen van uw flyer strategie
Als u wilt dat uw flyers succesvol worden, moet er duidelijke betekenis achter zitten. U wilt niet alleen flyers drukken om ze te hebben. Denk na over de volgende vragen om een duidelijke flyerstrategie te creëren:
1. Wat is het doel van uw promotionele strategie?
Waarom wilt u een flyer? Flyers worden vooral gebruikt om iets onder de aandacht te brengen. In de marketing funnel, is dit het begin van de customer journey. Mensen moeten zich eerst bewust worden van uw bedrijf, voordat ze geïnteresseerd kunnen worden en uiteindelijk converteren.
Als het de bedoeling is om te adverteren in een bestaande database met leads, zijn flyers niet de beste beslissing, tenzij u reclame maakt voor een nieuwe dienst waarvan u wilt dat anderen zich bewust van worden.
Flyers zijn het meest geschikt voor het verspreiden van informatie over uw product, dienst of evenement aan nieuwe potentiële klanten. Met dat in gedachten, zijn flyers geschikt voor uw strategie?
2. Hoe ondersteunen flyers uw marketingdoelstelling?
U weet dat u uw bekendheid wilt vergroten, maar zijn flyers het juiste middel om dat te doen? Er komt meer naar kijken bij het bepalen van een doel dan alleen aangeven dat u uw bekendheid wilt vergroten.
Flyers zijn bijvoorbeeld bijzonder nuttig in het verhogen van het bewustzijn binnen een specifieke locatie. U zou iemand kunnen inhuren om op straat te gaan staan en flyers uit te delen. Dat betekent dat iedereen die in dat gebied werkt of passeert een flyer kan ontvangen.
Uw flyers kunnen dus een impact op een specifiek gebied krijgen, maar ze kunnen geen klanten bereiken in een andere buitenwijk.
Als uw doelgroep is lokaal, zijn flyers een goede keuze. Zorg ervoor dat u uw adres vermeldt zodat ze langs kunnen komen!
3. Voor wie is uw marketing bedoeld?
Het belangrijkste in marketing is dat u de doelgroep goed bereikt. Als uw reclame een lunch pakket is voor zakenmannen, moeten uw flyers er heel anders uitzien dan wanneer u ze voor universiteitsstudenten adverteert.
Zakenmannen kunnen zich veroorloven om iets meer uit te geven aan lunch, maar hebben het vaak erg druk. Zij hebben ook een professioneel imago waar ze zich aan houden. Een schoon, gezond voedselbeeld en specifieke vermelding dat het een snelle kant-en-klare lunch is zou meer succes hebben.
Ondertussen zullen studenten meer prioriteit geven aan betaalbaarheid en smaak, aangezien ze vaak niet voltijds werken. Dus moet de beeldspraak toegeeflijk zijn, terwijl de informatie zich moet richten op de waarde.
U kunt ook achterwaarts werken. Als u uw product al hebt, bedenk dan wie het aanspreekt en waarom.
4. Welke kwaliteit moeten uw flyers zijn?
Terwijl u nadenkt over de doelgroep, moet u zich ook afvragen wat uw publiek verwacht van het marketingmateriaal.
In het algemeen zal een hogere kwaliteit flyers een sterkere impact hebben. Echter, hebt u uw eigen budget beperkingen te overwegen. Als algemene regel geldt, hoe meer uw product of dienst kost, hoe hoger de kwaliteit van uw flyer moet zijn.
Waargenomen kwaliteit komt vaak neer op de dikte van de voorraad, het gebruik van materiaal, kwaliteit van beeldmateriaal en typografie, en zelfs spelling en grammatica.
Dit is waarom het vooral nuttig is om drukpartners te gebruiken die dit voor u regelen. Bij HappyPrinting, zullen wij uw product checken. Wij zullen elke fout in elk aspect van de flyer vangen voordat het gedrukt wordt.
5. Waar gaat u uw flyers verspreiden?
U weet nu dat flyers het beste product zijn voor reclame op een specifieke locatie. U begrijpt nu ook dat u flyers moet adverteren voor een specifieke doelgroep. Nu is het tijd om te vragen waar dat publiek is.
Om dezelfde voorbeelden te gebruiken als hierboven, is het een veilige veronderstelling dat zakenmannen het best gevonden kunnen worden rond de straten van de centrale zakendistrict van uw stad. En universiteitsstudenten zullen gevonden worden op de campus of op de straten dichtbij
Natuurlijk, u zou ook kunnen flyers te verspreiden naar brievenbussen als uw bedrijf zich richt huiseigenaren of huurders, of naar een bredere groep binnen een specifieke woonwijk (zoals "iedereen op loopafstand van uw cafe").
6. Wat is uw oproep tot actie?
Een call to action (CTA) is een specifieke zin die wordt gebruikt om klanten te motiveren om de actie die u wenst te ondernemen. Denk bijvoorbeeld aan tv-commercials. Ze zullen u vaak instrueren om "nu te kopen". Dit is een heel eenvoudig voorbeeld van een CTA.
Uw oproep tot actie, voor een bewustzijn campagne, kan aanzienlijk variëren, afhankelijk van het type bedrijf dat u bent. Een standaard "koop nu" knop is niet altijd de beste optie. In plaats daarvan, denk na over wat u redelijkerwijs kunt verwachten dat een ontvanger van uw flyer zal doen.
Voor veel bedrijven, kan dit gewoon een bezoek aan uw website of uw facebook pagina een like geven. Zelfs deze simpele acties helpen u uw bedrijf te laten groeien.
Wat uw CTA is moet zeer duidelijk worden gecommuniceerd op de flyer zelf. Als u wilt dat klanten die avond naar uw bar komen, moet u dat duidelijk zeggen naast alle informatie die ze nodig hebben, zoals een adres, een datum, een tijd en de kosten van toegang op te nemen.
-Het ontwerpen van uw flyer
Het ontwerpen van een effectieve flyer vereist twee belangrijke dingen. Ten eerste moet hij visueel aantrekkelijk zijn. Dat betekent dat het aandacht moet trekken in een positieve manier, met een kleurenschema, beeldmateriaal en lay-out die een lust voor het oog is.
Ten tweede moeten uw flyers de informatie geven die u probeert te communiceren waarbij de belangrijkste als eerst wordt getoont.
Er speelt veel in het ontwerpen van een goede flyer, daarom hebben we hieronder een aantal tips voor u op een rijtje gezet.
1. Zoek flyer ontwerpen die u wilt
Onderzoek is altijd één van de beste plaatsen om te beginnen als het gaat om design.
U kunt goede voorbeelden van flyer ontwerpen vinden door simpelweg te zoeken via Google Afbeeldingen, of op een site als Pinterest. Op Pinterest, kunt u collationeren ontwerpen die u in een bord van ideeën kan zetten, zodat u een duidelijker concept krijgt van wat u wilt creëren
Welke tool u ook gebruikt, het is een goed idee om drie tot vijf flyers die u leuk vindt op te slaan en de belangrijkste elementen die u zou willen opnemen in uw ontwerp te zetten. Dergelijke elementen kunnen onder meer unieke typografie, dynamische foto's of zelfs gewoon kleuren die u leuk vindt.
2. Maak een flyer sjabloon om u aan te houden
Als u van plan bent om veel dingen te promoten met behulp van een flyer, kan het erg handig zijn om een sjabloon te hebben die kan worden hergebruikt voor verschillende promoties.
Een sjabloon is handig, want het heeft een bestaande hiërarchie van informatie. Op die manier kan u gemakkelijk alle informatie in uw exemplaar organiseren. Het kan ook duidelijke ruimtes voor beeldmateriaal bevatten, zodat u weet wat u moet vragen wanneer u een illustrator of fotograaf informeert.
Er zijn een paar verschillende manieren waarop u kunt gaan over het verkrijgen van een flyer sjabloon:
3. Huur een ontwerper in
Een klein bedrijf heeft misschien niet het budget om een ontwerper in te huren voor een op maat gemaakte flyer elke keer als er een nieuwe promotie komt. Dat is nog een reden waarom sjablonen een geweldig idee zijn. U kunt één keer een ontwerper inhuren om een uniek sjabloon te maken die kan worden hergebruikt.
Bij HappyPrinting, kunnen wij u in contact brengen met één van onze ontwerpers voor een op maat gemaakte flyer template ontwerp voor een goede prijs, en kunnen we zelfs helpen bij het ontwikkelen van de identiteit van uw bedrijf. Meer informatie over onze ontwerpdiensten hier.
4. Ontwerp uw eigen flyer sjabloon
Als u net begint, kan zelfs een eenmalige ontwerper moeilijk zijn om in te huren. Het goede nieuws is dat het mogelijk is om uw eigen template te ontwerpen met een beetje know-how en de juiste tools.
Canva is een gratis te gebruiken online ontwerptool die ook een bibliotheek met beeldmateriaal bevat. U kan het gratis of voor een klein bedrag gebruiken. Het bevat ook een aantal voorbeeldontwerpen en sjablonen die u kan gebruiken.
Anders zijn betaalde gereedschappen zoals Adobe Photoshop en InDesign. Dit zijn zeer krachtige gereedschappen die misschien niet met ingebouwd beeldmateriaal komen, maar veel meer mogelijkheden bieden voor unieke ontwerptechnieken.
5. Maak gebruik van HappyPrinting's flyer ontwerper tool
De gemakkelijkste en eenvoudigste manier om een effectief ontwerp te krijgen is om HappyPrinting's online flyer designer tool te gebruiken.
Hier op de HappyPrinting website heeft u toegang tot een reeks van eenvoudige maar effectieve flyer sjablonen en een breed scala van papierformaten. Het enige wat u hoeft te doen is uw beeldmateriaal uploaden, uw tekst plakken waar het nodig is en de kleuren kiezen.
Om te beginnen, ga dan naar onze flyer productpagina en selecteer de grootte en afwerking die u wilt. Scroll dan naar beneden en selecteer "Ontwerp maken". Vanaf daar, volg gewoon de stappen om een sjabloon aan te passen en uw ideale flyer ontwerp te maken.
Onze online tools zijn veruit de makkelijkste manier om uw flyer ontwerp klaar om af te drukken te krijgen. Omdat u onze werkelijke flyer maten kiest bij het begin, kunt u er zeker van dat u het formaat van uw flyers niet nog hoeft aan te passen.
Als u uw afvraagt hoe lang het duurt om een flyer te maken, zult u opgelucht zijn om te horen dat met HappyPrinting, uw flyers binnen drie werkdagen ontvangt als u ze vandaag bestelt voor 22:00.
Plus, met alles wat al op onze website zit, hoeft u niet te rommelen met het overbrengen van bestanden of het gebruik van extra software.
6. Verwerk uw merkidentiteit in uw flyer ontwerp
Merkidentiteit is de unieke handtekening van uw bedrijf. Het zijn de kleuren, logo's en tone of voice die uw bedrijf gebruikt om zich te onderscheiden van uw concurrenten.
Dat is waarom het cruciaal is om merkidentiteit te integreren in uw ontwerp. Als u nog een merkidentiteit moet vaststellen, is dit het moment om te beginnen.
Hier zijn de belangrijkste aspecten van uw merkidentiteit op te nemen in uw flyer ontwerp:
De naam van uw merk.
Het logo van uw merk.
Unieke kleurenpalet van uw merk.
De tone of voice voor de kopie van uw merk en beeldmateriaal.
Uw merk lettertypen.
7. Kies uw flyer kleurenpalet
Uw kleurenpalet moet herkenbaar en gerelateerd zijn aan uw merkidentiteit, maar het is niet strikt beperkt tot uw merkkleuren.
Kies voor kleuren die complementaire gebruikt kunnen worden zoals neutralen als wit, grijs en zwart.
Als uw merkkleur bijvoorbeeld een specifieke blauwtint is, is het een goed idee om ervoor te zorgen dat die kleur ten minste een derde van het visuele ontwerp van de flyer inneemt. Dat betekent niet dat het letterlijk een derde van de pagina hoeft te zijn, maar u zou ervoor kunnen kiezen om uw titels en als de achtergrond van de voettekst in die kleur af te drukken.
8. Selecteer geschikte flyer beeldmateriaal
Beeldmateriaal kan moeilijk zijn om goed te maken. Als u met een budget werkt, heeft u misschien niet de middelen om een fotograaf of illustrator in te huren om uniek beeldmateriaal voor u te maken.
In dat geval is stockbeeldmateriaal een goede optie. Vermijd foto's die geënsceneerd, koud of onoprecht aanvoelen, want de meeste mensen hebben een beter gevoel bij warm verlichte beelden en dynamische beweging.
Probeer de volgende website voor rechtenvrij stockbeeldmateriaal:
Pexels
Unsplash
Pixabay
Hoe verleidelijk het ook is om uw favoriete foto's gewoon van Google Afbeeldingen te downloaden, kunt u juridische problemen krijgen voor het gebruik van beelden waar u geen licentie voor hebt. Alle hierboven gelinkte websites bieden hun foto's aan onder een volledig vrije licentie, wat betekent dat u de foto's mag gebruiken, verspreiden en bewerken zonder dat u hoeft te betalen of naamsvermelding hoeft te geven.
9. Schrijf uw flyer kopie
Een flyer moet duidelijk informatie overbrengen. Een foto kan duizend woorden waard zijn, maar het is niet altijd de beste manier om de klant actie te sturen!
Over het algemeen is een duidelijke, korte en verleidelijke kop het beste wat je voor een flyer kan doen. Bijvoorbeeld, voor een reclame op uw retail bedrijf zou u kunnen schrijven "25-50% korting op alles". Of als u reclame voor een boek ondertekening, zou u kunnen schrijven "wereldberoemde auteur Live Book Signing".
Alle informatie die volgt moet ook beknopt en duidelijk zijn, en een structurele hiërarchie volgen. De belangrijkste informatie moet zwaarder worden gewogen. Dit betekent dat het de aandacht moet trekken met een groter of vetter lettertype, zelfs als het niet bovenaan de pagina staat.
Ten slotte, vergeet niet om je tekst te proeflezen, want er is niks dat een klant meer afjaagt dan onjuiste informatie of gênant typefouten.
Drukken en distribueren van uw flyer
Nu uw ontwerp af is en klaar om gedrukt te worden, is het tijd om na te denken over wat u nodig heeft van een drukker.
1. Zoek een drukker die u kunt vertrouwen
Er zijn veel drukkerijen waar u vandaag de dag uit kunt kiezen, maar elk bedrijf biedt iets unieks. Bij HappyPrinting zijn we meer dan alleen een drukker - we zijn een drukpartner.
Dat betekent dat we niet alleen uw producten drukken, maar dat we elke opdracht met zorg en persoonlijke service benaderen. We controleren elk product voordat we het drukken, zodat u het beste resultaat krijgt zonder vervelende misdrukken of onnodig afval.
Met een netwerk van druklocaties in heel Nederland kunnen wij uw drukwerk in recordtijd bij u afleveren, ongeacht van waar in het land u gevestigd bent.
De ondersteuning van onze klantenservice en ontwerpers betekent dat er altijd hulp aan de lijn is wanneer u die nodig heeft.
Tot slot, onze online design tool betekent dat u hoge kwaliteit flyers in een mum van tijd kunt maken en printen. Er zitten verder geen van de extra kosten en spanningen van het uitbesteden die er zouden zijn als u het zelf deed.
2. Selecteer uw flyer grootte
Er is een groot scala van verschillende maten Waar u van kan kiezen uit bij het printen van flyers. U heeft waarschijnlijk al nagedacht over de grootte, of op zijn minst de vorm van uw flyer, maar het printen is uw laatste kans om eventuele wijzigingen aan te brengen.
Hier zijn enkele van de verschillende formaten waaruit u uw flyers kunt drukken met HappyPrinting:
A4 - 210 x 297 mm. Net zo groot voor een flyer, A4 is het standaard papierformaat voor thuisprinters in Nederland.
A5 - 148 x 210 mm. Dit is één van de meest populaire formaten voor een flyer. Het kan gemakkelijk naar boven of beneden worden geschaald als dat nodig is en het A5-formaat ligt goed in de hand voor distributie.
A5 Groot - 105 x 297 mm. Het formaat A5 Large is iets groter en iets smaller dan de standaard A5.
A6 - 105 x 148 mm. Een A6 vel papier is een kwart van een A4.
A7 - 74 x 105 mm. De A7 is half zo groot als een A6 en is iets groter dan uw standaard visitekaartje.
Vierkant medium - 148 x 148 mm. Een minder gebruikte flyervorm, een vierkant ontwerp kan helpen uw flyer op te laten vallen. U zou zelfs stippellijnen kunnen toevoegen om uw flyer in een interactief origami-stuk te veranderen.
DL - 99 x 210 mm. Dit is een andere zeer populaire maat voor flyers. Om een idee te krijgen van hoe dit eruit ziet, neemt u een A4-tje en vouwt u het in drieën.
Wat is de beste maat voor een flyer?
Uiteindelijk komt de grootte die u moet kiezen neer op uw ontwerp en hoe u van plan bent om uw flyer te verspreiden. A5 is vaak de meest populaire keuze, want het is veelzijdig en makkelijk herkenbaar.
U zou ook het DL-formaat kunnen overwegen. De smalle, lange vorm is gemakkelijk vast te houden in uw handpalm, terwijl er toch voldoende ruimte is voor informatie.
3. Kies uw print materiaal
Bij de keuze van uw print materiaal zijn er twee belangrijke elementen waarmee u rekening moet houden.
Ten eerste, welk gewicht wilt u dat uw materiaal heeft? Onze voorraad varieert van 130 g/m² tot 400 g/m². De eenheid "g/m²" verwijst naar grammen per vierkante meter. Dus, hoe hoger de gsm, hoe zwaarder en dikker het papier is.
Het meeste huishoudpapier is ongeveer 100 g/m², dus zelfs ons lichtste papier is steviger dan huisdrukwerk. De 170gsm- en 250gsm-opties zijn dikker papier met een premium kwaliteit.
Ondertussen zijn 350gsm en 400gsm in wezen kaartjespapier.
Ten tweede moet u beslissen of u een matte of glanzende afwerking wilt. Glanzend papier is zachter en gladder, en een populaire optie voor professionele flyers. Mat is echter een goede keuze voor gedempte of pastelkleurige ontwerpen, omdat het minder verandert in het licht.
4. Beslis over het aantal exemplaren
Deze is vrij eenvoudig - hoeveel flyers heb je nodig? Hoe meer flyers je koopt, hoe meer je zult besparen. Echter wil je niet geld en papier verspillen door meer te bestellen dan u redelijkerwijs nodig hebt.
Het kan moeilijk zijn om precies te weten hoeveel je er nodig hebt. Denk na over hoe lang de flyers relevant zullen zijn. Als u een evenement zit te bevorderen, zal u waarschijnlijk beter af zijn conservatief bestellen, want het zal moeilijk zijn om zich te ontdoen van eventuele restjes zodra het evenement voorbij is.
Echter zullen flyers voor uw bedrijf of product langer relevant blijven, dus het is niet een groot probleem als je iets te veel bestellen.
5. Bestel je flyers!
Als je eenmaal hebt gekozen uw flyer specificaties en geüpload uw ontwerp (of gebruikt HappyPrinting's online design tool), bent u klaar om te bestellen. Onze eenvoudige online bestelling betekent dat alle details duidelijk op een rijtje worden gezet, en je krijgt een verwachte leverdatum.
Natuurlijk, als u uw flyers snel nodig hebt, aarzel dan niet om contact op te nemen met HappyPrinting en wij zullen reageren.
We print, you smile!